U današnjem savremenom online poslovnom okruženju, vođenje iole profitabilnog biznisa zahteva „mandatorno“ prisustvo na internetu. Ono što je u nekom, ne toliko davnom periodu, bilo stvar izbora, danas je postala definitivna nužnost. No, puko prisustvo „na mreži“ danas se pokazuje nedovoljnim za uspešno poslovanje. U beskrajnom prostranstvu veb sajtova, preduzetnici jednostavno moraju iz dana u dan da smišljaju inovativne načine da svoj biznis prikažu kao najbolju opciju za kupca, odnosno potrošača. Većina preduzetnika međutim, nije toliko upućena u trendove i zahteve koje diktira moderno tržište.
Angažovanje agencija za izradu veb sajtova i digitalni marketing izgleda kao jedini izlaz iz tog problema. Kvalitetno sprovedene marketing strategije, bolje pozicioniranje u pretragama, efikasna interakcija sa postojećim i budućim kupcima/korisnicima kroz društvene mreže, samo su mali deo rezultata koje od njih očekuju. A, koje će u krajnjoj liniji dovesti do rasta profita – što je praktično i cilj svakog preduzetnika.
Međutim, tu dolazimo do novog problema. „Kako odabrati najbolju agenciju?“. Čak i uz temeljnu komparaciju usluga i rezultata koje nude, pa čak i garantuju, stiče se utisak da sve one nude isto. „Pa kako da onda odaberem?!“
U ovom tekstu pokušaćemo da vam ukažemo na par osnovnih stvari na koje morate obratiti pažnju prilikom izbora „vaše“ buduće marketing agencije.
1. Istraživanje
Kao primarni korak, dajte sebi vremena da istražite sve potencijalne agencije. Ne žurite sa odlukom. Dobra informisanost obezbediće vam da ne budete „navučeni“ na lepe reči i obećanja. Vama trebaju rezultati. Vi plaćate rezultate! Istražite njihova iskustva, razmotrite iskustva drugih korisnika, da li su pozitivna ili negativna. Iako to nije od primarnog značaja, obratite pažnju i na njihovo rangiranje. S jedne strane, ako ne umeju da vama efikasno „prodaju sami sebe“, moguće je da ni vas neće efikasno „prodati“.
S druge strane, istražite i vaš poslovni poduhvat, vaš biznis. Utvrdite koje su vaše ciljne grupe, šta želite da postignete, itd… I to im adekvatno predstavite!
2. Fokusiranje pretrage na odgovarajuće agencije
Ne analizirajte sve agencije koje nude ove usluge (iskreno, nećete ni moći). Vi prodajete jedan proizvod ili uslugu. To što agencija ima zadovoljne korisnike u oblasti poljoprivrede, vama kao pružaocu usluga smeštaja ili prodaje rezervnih auto delova ne znači ništa. Oni će vam svakako obećati uspeh. Pitanje je da li će ga moći i isporučiti!
3. Definišite sredstva koja ste spremni da odvojite
Svakako da biste želeli da vam neko za „male pare“ poveća prodaju, ko ne bi? Međutim, isto kao i vi – i marketing agencije žele zaradu. To svakako ne znači da bi oni trebali da se na vama obogate. Upravo suprotno. Vi želite kvalitet! Ipak, iako to ne mora da bude pravilo, kvalitet se plaća. Ne zaboravite da je vođenje reklamne kampanje za Google i društvene mreže kompleksna stvar (da nije vi ne bi tražili agenciju svakako). Tu su promene uvek prisutne. Zbog toga treba uložiti u optimizaciju i detaljnu analizu. Tako ćete biti sigurni da će vaš sajt ostati na vrhu Google pretrage i da ćete biti primećeni na društvenim mrežama.
4. Kontaktirajte vaše potencijalne izbore
Do sada ste verovatno odabrali par agencija s kojim bi možda želeli da sarađujete. Pređite na sledeći korak, kontaktirajte ih. Pošaljite im tzv. „zahtev za ponudu“. Objasnite im ko ste, sta želite, koji su vam ciljevi. Pitajte kako vam oni mogu pomoći u tome i koja bi bila njihova strategija. Ne zaboravite takođe da se osvrnete i na cenu!
- Kako merite uspehe Vaših kampanja?
- Koja iskustva imate sa malim i srednjim preduzećima?
- Kako ćemo komunicirati?
- Koje ćete inovacije primenili?
Ovo su samo neka od pitanja koja možete (morate) postaviti. Što se bolje razumete na početku, definitivno će olakšati vašu saradnju kasnije.
5. Pokušajte sa test-projektom
Ne nasedajte na koloritne ideje o tome kako će eventualno vaš sajt izgledati kad oni „budu završili s njim“. Vi angažujete dizajnere i developere, ali tražite i marketing agenciju. Dakle, pored divnog izgleda, vi trebate funkcionalnost. Postavite im neki kratkoročni zadatak. Neka vam prezentuju svoje ideje i dokažu da su oni pravi izbor za vas!
Pokušali smo da se ograničimo na najbitnije elemente koje morate uzeti u obzir prilikom izbora. Svakako da ovo nije ni univerzalna niti definitivna lista. Ono na šta smo u ovom tekstu pokušali da ukažemo pažnju jesu koraci koje vi morate preduzeti.
Kako će se dalja komunikacija odvijati zavisi od velikog broja faktora. Uzmite sve parametre u obzir i dobro razmislite. Posavetujte se sa drugima koji imaju više iskustva od vas. Nemojte žuriti sa donošenjem odluke.
Uostalom, ako imate bilo kakva pitanja, stojimo Vam na raspolaganju.