Trendove u dizajnu često diktiraju kulturne promene koje se konstantno dešavaju širom sveta. Ova godina je, s druge strane, bila i mali izuzetak. Stavljajući nas veoma često u karantin, Covid-19 je prouzrokovao jos dramatičnije promene u sferi digitalnog dizajna, forsirajući nas da dublje zalazimo u digitalni svet.Tome smo neumitno menjali način na koji smo živeli svoje živote do sad. Biološka potreba svakog čoveka – da konstantno bude u interakciji sa drugima, naspram preporuka nadležnih da “ostanemo u svojim kućama”, za web dizajnere je stvorila svojevrstan izazov – kako stvoriti stvarna iskustva i učiniti ih digitalno dostupnim svakome.
Web dizajneri i developeri probali su na sve načine da se adaptiraju novonastalim okolnostima. Neki od njih su se pokazali kao veoma uspešnim u toj trci za što boljim vizualnim užitkom a samim tim i boljom posećenosću sajtova. Novi standardi u tipografiji, neobicne šeme boja, razne 3D simulacije proizvoda za kupce na mreži, samo su neke od njih.
U ovom tekstu, probaćemo da za vas, izdvojimo par onih koji se uklapaju u zasebne industrije i ličnosti korisnika. Pritom, već na startu, želeli bismo da skrenemo pažnju da, primena ovih noviteta nije samo estetska odluka.Takođe, implementacija što većeg broja istih ne mora nužno voditi većoj posećenosti i boljoj oceni korisnika. Najbitnije je pažljivo analizirati industriju kojoj pripadate I shodno tome izvršiti selekciju. Dakle, akcenat je na kvalitetu a ne kvantitetu!
Fontovi I tipografija
Sans serif fontovi oduvek bili omiljeni od strane web dizajnera zbog njihove elegantne čitljivosti i jednostavne strukture. Ta ljubav nastala je prvenstveno zbog manje veličine i rezolucije ekrana u nekim ranijim periodima. Međutim, veličine i rezolucije ekrana su veće i jasnije nego nekada. Suprotno njihovim „zastarelim“ prethodnicima, ekrani koje sada dizajniramo privlačniji su za ukrašene, teže, serifske fontove. Na primer, veći ekrani omogućavaju da serifski fontovi izgledaju manje pretrpani i čitljiviji – zahvaljujući povećanom prostoru oko reči. Isto tako, veća rezolucija čini da slova izgledaju jasnije.
S druge strane, dizajneri danas često pribegavaju i animiranim tipografskim elementima koji u dekorativne svrhe koriste rečenicu ili zbirku reči. Animirani niz reči često će biti strukturiran kao određeni oblik, suprotno standardnom horizontalnom formatu rečenice s leva na desno. Ipak, njegova uloga će uvek biti dekorativnog karaktera, a ne kao tekst koji se čita. Dizajneri obično koriste ovu tehniku da prenesu brendiranje ili marketinški cilj, stvarajući željenu vibraciju ili vizuelnu temu.
Upotreba E-moji-a
Ok, pre svega, ko ne voli emoji-e?! Simpatični su, slatki i umeju da u datom trenutku ulepšaju dan svakome! Njihova popularnost primorala je web dizajnere da ih svrstaju u svoj omiljeni alat. Iskorišćavanje ovih ilustrovanih poteza sada je efikasan, jednostavan način za ilustraciju raspoloženja prema brendu i neverbalnih poruka na jeziku koji je poznat korisnicima svih porekla. Komunikacija sa ciljanom publikom svih jezika i dijalekata napreduje ovom tehnikom – glas vašeg brenda sada se može čuti na vizuelni, neverbalni način.
Boje, palete, ilustracije
Verovatno jedna od najvećih razlika u dizajnu izmedju web stranice i klasične štampe jeste mogućnost upotrebe nežnijih, svetlijih boja. Za razliku od klasične štampe, upotreba svetlijih boja u web dizajnu daleko je prisutnija, gde ne gube bogatstvo i ne izgledaju neprozirno i mutno. Umirujući efekat svetlih boja često podstiče korisnike da ostanu duže na stranici, uživajući u spokojstvu i toplini palete boja.
S druge strane, ni trend jarkih, boldiranih boja nije u potpunosti iščezao. Sve više i više dizajnera gravitira ka upotrebi vrlo smelih boja, sa usaglašenim naglaskom na crvenoj, plavoj i žutoj kao primarnim bojama. Ovaj trend u dizajnu za cilj ima animiranje mladje publike kroz naglašavanje optimistične i uzbudljive atmosfere.
Na kraju, moramo takođe spomenuti i sve prisutniju implementaciju crnih okvira oko brojnih elemenata na web stranici. Ove crne linije i obrubi mogu se razlikovati u debljinama i dizajneri ih često koriste kao pregrade za stranice, posebno kao razdelnike različitih sekcija na stranici.
Jednostavnost oblika
Umetnički stil ere 90-ih takođe se vratio u trendove web dizajna – ovog puta u obliku motiva jednostavnih oblika integrisanih u dizajnerske šeme. Ove pojednostavljene dvodimenzionalne ilustracije oblika mogu se pohvaliti jednom nijansom boje, bez dubine ili teksture.
Zaključak
Gotovo da niko sa sigurnosću, poučen dešavanjima u ovoj odlazećoj 2020-oj godini, ne može reći sta nas sve očekuje u Novoj 2021-oj. Iz perspektive web dizajnera jedno je ipak sigurno, Nova godina doneće svakako nove mogućnosti. U tom moru noviteta bitno je prepoznati kvalitet i adekvatno ga implementirati, kako bi se vaša stranica isticala u odnosu na konkurentsku.