Svakako jedan od najbitnijih, ako ne i najbitniji elemenat vašeg veb-sajta jeste njegov sadržaj. Razlog tome leži u činjenici da je upravo sadržaj ono što posetioce i dovodi na vaš sajt. Bez njega, koliko god bio estetski lep i moderan, vaš veb-sajt neće posetiocu pružiti ono zbog čega se i odlučio da ga poseti. A to će opet, u krajnjoj liniji voditi tome da se više neće vraćati.
Jer, zamislite situaciju da bukvalno od trenutka kada je objavljen nije pretrpeo nikakve izmene. Šta mislite, koliko dugo će držati pažnju korisnika? Uostalom, koliko dugo će uspeti da stoji korak uz korak sa konkurencijom?! Odgovor je jednostavan, nimalo! Verovatno se pitate sad „ali zašto?“… Imamo jednostavan odgovor.
Bez obzira da li se proizvod ili usluga koju nudite promenila ili nije, konstantno ažuriranje sadržaja može doneti brojne benefite. Verovatno dva najpraktičnija razloga jesu:
- Posetioci žele „živi“ sajt
- Redovno ažuriranje sadržaja pogoduje SEO pozicioniranju
1. „Je l’ ovaj sajt živ uopšte?!“
Kao što smo napomenuli na početku, vaš sajt može biti dizajnersko remek delo sa brojnim lepim i korisnim dodacima. Međutim, koliko puta možete gledati i čitati jednu istu stvar iznova i iznova. Stavite se u poziciju posetioca vašeg sajta. Da li bi gledali zastarele informacije? Da li bi ste se vraćali na isti sajt znajući da nećete naći ništa novo?!
S druge strane, recimo da vaša konkurencija redovno ažurira sadržaj. Svakodnevno objavljivanje novih članaka, blogova, objava, novih usluga… Verovali ili ne, čak i ako taj „novi“ sadržaj možda predstavlja samo link ka originalnoj objavi na nekom drugom sajtu ili servisu, korisnici stiču utisak da neko na tom sajtu „nešto radi“. Da je sajt vašeg konkurenta živ!
Zbog toga, ukoliko želite da zadržite postojeće i privučete nove klijente, od ogromne je važnosti da pripremite u objavljujete svež i nov sadržaj. Naravno, trudite se da to bude unikatan sadržaj, koristan, zanimljiv, a pre svega adekvatan ideji oko koje je i sam sajt izrađen. Jer realno, ne zanima arhitektu problem prehrane pčela tokom zime, zar ne!? Možda samo dizajn košnica, ali da ne idemo tuda.
2. SEO pozicioniranje – Google priznaje samo „žive“ sajtove
Rangiranje vašeg sajta na pretraživačima ima enormni uticaj na broj potencijalnih posetioca.
Google pre svega ali i ostali pretraživači permanentno skeniraju svaku novu stranicu koja se pojavi na internetu. Taj proces naziva se indeksiranje i crawlovanje. Pri tom, algoritmi koji se koriste pri procesu indeksiranja su doista kompleksni i misteriozni. Zadatak SEO agencija i stručnjaka jeste da optimizuju i prilagode vaš sajt tim kompleksnim zahtevima.
Permanentno objavljivanje novog sadržaja u velikoj meri povećava mogućnost da vaša nova stranica bude bolje rangirana. Štaviše, malo je poznato da najnovije ažuriranje Google-ovog algoritma praktično poklanja 80% pažnje isključivo na sadržaj sajta, s tim u vezi pre svega novi sadržaj!
Kako stvoriti novi sadržaj?
Definitivno jedan od najlakših i najboljih načina jeste dodavanje blog stranice. Posetioci se upravo kroz blog mogu informisati o stvarima koje za njih vi pažljivo analizirate. A, s druge strane, svaki novi blog za vas znači i novu stranicu – novi sadržaj na sajtu.
Ne zaboravite da fokus usmerite isključivo na teme koje bi vaše posetioce zanimale. Zbog čega bi na vašem sajtu, koji se radi primera bavi prodajom pčelinjih proizvoda, posetilac želeo da čita o bilo čemu što nije povezano s tim? Pođite od sebe, ni sami svakako ne bi, zar ne! Ali, itekako bi želeo da sazna nešto više o primeni, o tome kako ti proizvodi utiču na zdravlje, lepotu, svakodnevni kvalitet života.
Još jedna zanimljiva stvar jeste i ta da vam ne treba uvek apsolutno novi sadržaj. Pročačkajte vaše stare stranice, ažurirajte ih, dajte im novi izgled, ubacite nove linkove, slike, izmenite zastarele tekstove… Dajte vašoj staroj stranici novi izgled i ona će vas bogato nagraditi!
Zaključak
Svakako da o ovoj temi možemo pisati i pisati ali kao što ste već i sami zaključili, jedna stvar je izvesna, redovno ažuriranje sadržaja vašeg sajta je – važna!
Na taj način uspećete da stvorite bazu redovnih klijenata, obezbedićete sebi dovoljno materijala za aktivne kampanje na društvenim mrežama i stvoriti uslove za jaku SEO kampanju koja će vam obezbediti kvalitetno pozicioniranje na pretraživačima.