Mnogi digitalni marketari su sigurno imali tog jednog klijenta koji je bio opsednut primenom svake nove taktike koja mu se učinila interesantnom. Ovo je obično teška situacija, jer to (uglavnom) znači da klijent nikada neće moći da se zadrži dovoljno dugo da bi očekivao povoljne rezultate.
A svaka agencija, ako želi (a želi) da zadrži svoje klijente, mora biti orijentisana ka klijentu, te da prati osnovne smernice koje predlaže klijent. Zato pre nego što preduzmemo sledeći korak, moramo da razjasnimo neke stvari i složimo se u vezi važnosti ispunjavanja dogovorenog plana.
Ono što nam zaista treba jeste kratki i jednostavan brifing o potrebi strategije i taktike i osnovnoj razlici između njih. Kakva je uloga koju igraju u odnosu jedni na druge i kako vam mogu pomoći da postignete značajan i dugoročni uspeh? Nepoznavanje razlike između taktike i strategije, može sve vaše napore učiniti neefikasnim i besmislenim.
Strategija ili Master plan predstavlja akcioni plan za postizanje dugoročnog ili opšteg cilja. To je ono što zovemo Šira slika, cilj koji će vam pružiti značajnu konkurentsku prednost.
Sa druge strane, taktika je način na koji se sprovodi strategija. To su planirane ili ad hoc aktivnosti namenjene rešavanju problema, ili jednostavni prelaz sa jedne bitne tačke na drugu, na putu ka ispunjenju opšteg cilja.
Na primer, na nivou kompanije, strategiju određuje odbor direktora, a taktiku primenjuju mlađi službenici i zaposleni (uz podnošenje izveštaja višim službenicima). U suštini, ovo su celokupne aktivnosti koje morate preduzeti da biste ispunili određenu strategiju.
Digitalna strategija koja funkcioniše
Ako ste firma za nekretnine, možda će vam u nekom trenutku trebati strategija kako biste doprli do kupaca koji su zainteresovani za luksuzne stanove, sa cenom počevši od 500.000 € po stanu.
Na vama i vašem marketing timu je da odlučite koja je najbolja strategija koja bi donela željene rezultate. Ako želite brze rezultate, koristeći samo plaćene kampanje, to obično uključuje Google Ads i plaćene oglase na društvenim mrežama. Odabir platformi koje ćete ciljati, koji sadržaj, gde i kada ćete ga objavljivati – sve ovo bi bili važni delovi strategije.
Ili, ako želite da koristite SEO strategiju, jedan od glavnih koraka bi mogao biti objavljivanje sadržaja o modernoj tehnologiji u službi zaštite kuća i stanova , automatizacije domova i uređaja koji bi bili od interesa za tu ciljnu grupu. Samo razmislite o puno korisnih blog postova i vesti o temama kao što su najnoviji visokotehnološki osveživači vazduha, vinski frižideri i interfejsi “na dodir”, namenjenim ekskluzivnim domovima.
Najveća istina o taktici – ako funkcioniše, ne dirajte ništa
Kreiranje strategije pre bilo koje taktike je najvažniji deo bilo kojeg biznis ili marketing plana. Mi u stvari ne možemo da vidimo ili da fizički dodirnemo strategiju – ona ostaje apstraktna čak i najiskusnijem klijentu kojeg neko može da ima. Zato se često preskače u korist direktnog prelaska na taktiku – to većini izgleda mnogo više „delotvorno“ i „posvećeno“.
Ali kakve su stvarne posledice takvog postupanja? Samo zamislite – imate biznis, a vaš biznis ima jedan ili dva cilja. Dakle, naravno, želite da znate i koje korake (taktike) morate preduzeti kako biste ostvarili te ciljeve. Strategija je naš put ili most za prelazak sa tačke gde smo danas do našeg krajnjeg cilja. Ovo je put koji nam omogućava da inteligentno promenimo kurs i preispitamo sve taktike koje ne dovode do ispunjenja naših ciljeva.
Taktika nam pokazuje način na koji bismo konkretno ili opipljivo sproveli našu strategiju. Da li ovo uključuje slanje direktnih reklama, organizovanje događaja, reklamnu kampanju ili telefonske pozive, sve je to taktika. U suštini, sve do čega možete dopreti i dodirnuti, to je sve taktika. I ako funkcioniše, samo tako nastavite – jer ste na korak dalje u postizanju vaših ciljeva.