Redizajn vebsajta kao katalizator boljeg poslovanja

08. maj 2021.

Nije nepoznanica da loš vebsajt umnogome utiče na smanjenu konverziju i prodaju. Brzi redizajn vašeg sajta često ume da bude daleko efikasniji metod prevazilaženja mnogih problema sa kojima se vaš online biznis susreće nego bilo koja marketinška strategija.

Najbolji primer redizajna svakako podrazumeva implementaciju modernih trendova, tehnologija uz zadržavanje već izgrađenog identiteta brenda.

Kozmetičke izmene ili pravi redizajn?

U poslednje vreme, slučajno ili ne, uspeli smo da nepotrebno zakomplikujemo koncept korisničkog iskustva. Razlika između sjajnog korisničkog iskustva i onog koje bi vaši korisnici okarakterisali kao loš svodi se na nekoliko bitnih stavki. Pre svega, odličan dizajn će omogućiti posetiocu da lako pronađe informaciju koja ga interesuje. Stoga, može se zaključiti da je korisničko iskustvo praktično sastavljeno od tri najvažnija dela, izgleda, osećaja koji pruža i funkcionalnosti.

U tom smislu, redizajn će svakako uticati na jačanje organske pretrage, smanjiće tzv. bounce rate (slučajeve gotovo instantnog napuštanja sajta od strane korisnika bez nekog značajnijeg zadržavanja na njemu) i umnogome poboljšati korisničko iskustvo u globalu.

Redizajn nije samo kozmetička izmena. Iako i sitne izmene mogu nekad biti od velike koristi, ukoliko vaš sajt izgleda zastarelo, nema svežeg sadržaja, nije valjano optimizovan... Jasno je da vam nikakve kozmetičke izmene neće otkloniti problem i da je vreme za kompletan redizajn. U tome vam možemo pomoći i mi.

Odakle krenuti?

Kao agencija koja se bavi kako izradom i redizajniranjem vebsajtova, tako i kompletnim procesom vezanim za digitalni marketing, prilikom sprovođenja ovog, često veoma delikatnog procesa, od naših klijenata prvenstveno zahtevamo odgovore na sledeća pitanja:

  • Koja vam je ciljna publika?
  • Zbog čega oni dolaze na vaš sajt?
  • Koje stranice su vam najposećenije?
  • Koji je bounce rate?
  • Koje stranice daju najveću konverziju?
  • Da li često dobijate negativne komentare o manama u dizajnu?

Nakon dobijanja odgovora na ova i još neka pitanja, pristupa se detaljnijoj analizi vizualnih elemenata, sadržaja i slično. Proverava se ispravnost linkova, vreme učitavanja stranica kao i lakoća navigacije sajta.

Funkcionalnost kao prioritet

Dizajner radi sa žičanim okvirimaNovi grafički elementi, fontovi, boje najčešće jesu i najuzbudljiviji elementi na koje se poklanja najveća pažnja. Ipak, postoje daleko bitnije stvari. Pre svega treba utvrditi funkcionalnost sajta. Važno je proučiti analitiku, navigaciju na sajtu kao i sam sadržaj. I izgled i osećaj igraju potpuno istu ulogu i imaju apsolutno isti značaj.

Početna stranica igra definitivno najveću ulogu. To je stranica koju vaši korisnici najčešće prvo posete. Često se najveći broj problema vezuje upravo za nju. Najčešće greške i nedostaci vezuju se za pretrpani sadržaj i pokušaj da se što je kompleksnije i opširnije moguće korisnicima predstavi sve što nudite. Ovakav pristup je u najvećem broju slučajeva kontraproduktivan i vodi relativno brzom odlasku sa sajta. Sadžaj mora biti jednostavan, koncizan, sa pozivima na dalje istraživanje (Call to action linkovima).

SEO

SEO (o)ptimizacija ima značajnu ulogu prilikom redizajniranja. SEO „prijateljski“ sajt će omogućiti pretraživačima da ispitaju svaku stranicu, analiziraju je, protumače i na kraju adekvatno je indeksiraju u svoju bazu. Indeksacija će omogućiti korisnicima da pronađu vašu stranicu kada traže specifičnu temu. S tim u vezi, što je sadržaj na sajtu bolji i relevantniji, veća je verovatnoća da će se upravo vaš sajt naći na prvim stranicama pretrage. A benefiti takve pozicije su nemerljivi!

Naravno, nikako ne zaboravite na upotrebu tagova, header naslova, alternativnih deskripcija slika i meta deskripcija na svakoj stranici!

Optimizacija za mobilne uredjaje

Nije tajna da sve veći broj korisnika danas sajtove pretražuje na svojim mobilnim telefonima. Oni vebsajtovi koji nemaju verzije za mobilne telefone se teško mogu održati u današnje vreme. Mobilne verzije postale su jednostavno nužnost. Međutim, dizajn za različite tipove uređaja sa sobom nesumnjivo nosi i potrebu da budu prilagođeni upravo tim uređajima. Dizajn za mobilne uređaje mora biti čistiji, manje zatrpan nego verzija za recimo desktop računare. Moraćete umanjiti broj elemenata na stranicama i pravilno ih skalirati kako bi korisničko iskustvo bilo očuvano.

Brzina je bitna

Brzina veb stranice ne samo da privlači posetioce, već služi i kao signal za rangiranje Google-a. Posetioci će gotovo izvesno napustiti spor veb sajt, što će dovesti do povećanja vaše stope odbijanja i smanjenja rangiranja vašeg pretraživača. Nekoliko načina za poboljšanje brzine stranice je optimizacija slika, uklanjanje nepotrebnih dodataka i omogućavanje keširanja u pregledaču.

I to je sve?

Naravno da nije. Pogrešna je pretpostavka da onog trenutka kada sajt postane „živ“, odnosno kada postane aktivan, svaki rad na njemu prestaje. Naime, ma koliko faza testiranja sajt da prođe, tek sa njegovom aktivacijom na internetu mogu se uočiti eventualni nedostaci. To zahteva permanentno kontrolisanje rada i otklanjanje potencijalnih problema, brzo i efikasno.

S druge strane, brojni su i drugi faktori koji zahtevaju konstantni monitoring funkcionisanja vašeg sajta, poput promena navika korisnika, ažuriranje verzija pretraživača, novine u SEO itd.

I najzad, ako ste još uvek u dilemi oko toga kako biste mogli poboljšati vaš sajt, kontaktirajte nas. Naš tim stručnjaka će vam pomoći da dobijete prednost u odnosu na konkurenciju.