Promena uloge linkova u rangiranju i kako to utiče na vašu SEO strategiju

25. april 2019.

Google-ov John Mueller podelio je u Vebmaster Hangout-u uvid u to kako Google koristi linkove.

Mogli biste reći zašto je ovo važno? Ono što Džon Mueller kaže jako utiče na vašu SEO strategiju, bilo da to radite sami ili unajmljujete profesionalca.

Dakle, ono što je nedavno delio sa mnogobrojnim gledaocima može da promeni način na koji razmišljamo o linkovima u kontekstu rangiranja sadržaja.

Jedno od pitanja je bilo o sajtovima popularnih medija (i drugih) koji pretvaraju sve odlazne linkove u “no follow” . Ljudi su bili zainteresovani da saznaju na kom nivou bi to moglo da utiče na rangiranje tih sajtova i kako to utiče na mrežu u celini.

Očigledno, ovo nije neka velika stvar. Svi sajtovi, uključujući i medijske takođe, mogu da podese sve njihove izlazne linkove na “no follow”, bez da poremete ili utiču na to kako Google pronalazi i rangira sajtove.

Čuli smo to i ranije, ali Mueller je objasnio da postoji više signala koji se koriste za rangiranje veb stranica. Nije sve u vezi linkova. Google može preuzeti sadržaj i prikazati ga u pretrazi uzimajući u obzir mnoge različite aspekte.

O link grafikonu

Grafikon linkova možemo objasniti kao neku vrstu internet karte, gledajući kako povezujemo stranice. Kao kada se gradski putevi povezuju jedni sa drugima, čitav Internet se može mapirati kroz povezivanje veb stranica. Ovo se naziva grafikon linkova.

global social network connection conceptUklanjanjem spam sajtova iz tog grafikona linkova stvaramo redukovani grafikon linkova.

Ovo dovodi do sledećeg pitanja koje bi trebalo da bude kritično za pojam rangiranja veb stranica. Da li su „loši“ ili „spam“ linkovi glavni osumnjičeni kada se veb stranice bore sa lošim rangiranjem?

Pretpostavimo da ne, jer kao što je John naglasio - kada sajtovi nisu dobro rangirani, razlog nije (samo) zbog linkova, već zbog sadržaja.

On je nastavio rekavši da kada je posećivao različite forume za pomoć, ljudi su se često žalili da njihov sajt ima loš ranking ili da mu je položaj poprilično srozan iz nekog razloga.

A kasnije, kada bi pogledali zajedno sa timom, linkovi nisu bili problem, već sve ostalo oko sajta ili na sajtu . Ponekad je tako jednostavno - nekad niste uspeli da izričito pomenete šta želite da rangirate na vašim stranicama.

Prilično zastrašujuće, zar ne?

Dakle, koliko se Google stvarno oslanja na linkove?

Imali smo priliku da čujemo zanimljiv uvid u to kako se linkovi koriste za rangiranje na Googleu. Teško je reći da li se Google više ili manje oslanja na linkove, istina je da to zavisi od slučaja do slučaja

I tačno rečima

“Nije slučaj da imamo fiksnu težinu i kažemo da ovaj faktor igra 10% uloge i ovaj faktor igra 10% uloge i da će 10% biti isti u svim upitima ili zahtevima u vezi svih veb sajtova.”

Kada pokušavate da shvatite kako da rangirate sajt ili zašto se sajt ne rangira, važno je znati i shvatiti da kontekst upita za pretragu može da bude važan faktor na koji treba obratiti pažnju. Kvalitet i količina linkova mogu igrati manje uloga u rangiranju u zavisnosti od faktora kao što su namera korisnika ili nekog drugog konteksta.

Ali, kakvi linkovi zapravo?

Ulazni, odlazni, loši, neželjeni ili oni koji dolaze sa pouzdanih lokacija?

Mnogi SEO-ovi i vlasnici biznisa veruju da je njihov pad u rangiranju u direktoj vezi sa niskim kvalitetom spam linkova koji se stalno, svakog meseca pojavljuje u njihovoj analitici. Tada oni gube vreme i resurse da se “odreknu” svih tih linkova u pokušaju da zaustave pad rejtinga . Sad, stvar je da u skoro svakom slučaju, "disavow" ne rešava ništa.

attentive man staring laptopRazlog zašto ne rešava ništa je zato što rangiranje ne zavisi samo od toga ko linkuje ka vama. Radi se o vašem mestu u grafikonu linkova koji je određen ne samo od strane onih koji linkuju ka vama, već, još važnije, od strane onoga prema kome vi linkujete. Postoje dva dela za grafikon linkova, ulazni linkovi i odlazni linkovi.

Očigledno je da Googleova ekipa gleda na vebsajtove kao celinu, da vidi kako je vebsajt ugrađen u mrežu i da pokuša da otkrije gde bi se trebao prikazati na osnovu toga kako vi želite da "pozicionirate" svoj vebsajt na mreži.

Faktori, kao što je namera korisnika, mogu da utiču na rangiranja, čak i u jako konkurentnim nišama.

Savršen primer bi mogao biti situacija sa novostima (na sajtovima vesti) i njihovim rangiranjem. Jednostavno ne možete naći mnogo članaka koji se linkuju na tu vest, jer je baš sveža. Ali, to je izuzetno bitno za taj konkretan upit i zato mora biti na vrhu rezultata pretrage.

Bez tajnog sastojka

Da li ste primetili da sajtovi sa samo nekoliko linkova takođe mogu da se rangiraju? Da li je to neka vrsta magije, ili samo posledica odličnog sadržaja?

Možda oboje. Dakle, čuli smo da su linkovi i dalje glavni faktor rangiranja. Ali, još uvek ne i jedini. Kada pogledamo članke vezane za SEO od 5 i više godina unazad, možemo da vidimo pomak od starih strategija zasnovanih na link bildingu, pa i od onih "Sadržaj je kralj" i najzad ove "post- sadržaj" ere.

Šta to tačno znači?

Prevelik fokus na linkovima može biti manje produktivnan od fokusiranja samo na dobar sadržaj, ali najbolji rezultati se mogu postići primenom najbolje prakse iz oba pristupa. Dakle, pronađite balans između fokusiranja na linkove i forsiranja sadržaja . “Sistem” je previše sofisticiran da biste uzalud trošili svoj novac i resurse fokusirajući se samo na jedan aspekt.