Od ideje do online biznisa – kako do veće vidljivosti na netu?

25. oktobar 2019.

Više puta do sada smo razgovarali na temu pokretanja online biznisa, malim i srednjim preduzećima u digitalnom okruženju, problemima online pozicioniranja čak i sa skromnim budžetima. Ono što nikad nije bilo upitno je da li možete da uspete ako koristite pravu strategiju i taktike – online i offline.

Svakom našem klijentu, pre nego nam izloži svoje viđenje uspešne promocije na internetu postavljamo isto pitanje – da li želite da sami brinete o svom online prisustvu ili da o tome brine neko drugi dok vi unapređujete svoj proizvod ili uslugu. Odgovori su jako zanimljivi, možda budu i deo nekog budućeg bloga, ali veliki deo njih želi da posle inicijalne izrade sajta i osnovnog SEO paketa proba da sam uspe. Tj. da se sam promoviše na društvenim mrežama, plaća reklame u tradicionalnim medijima i čeka svojih 5 minuta slave.

Ono što smo ređe viđali je da su zainteresovani za kurseve digitalnog marketinga, da sami prođu edukacije, otvore blog u svojoj niši ili unaprede znanje o optimizaciji sajtova. Takve stvari su zaista neophodne ukoliko žele da zaista uspeju u svojim namerama. Na taj način, oni bi ulagali u sebe i svoje znanje, koje bi im ostalo, nevezano od biznisa koji trenutno vode.

Ipak, za one koji su bili ambiciozniji u svojim namerama i želeli da razvijaju svoje sposobnosti online marketinga, imali smo par reči saveta. Takođe, uz savet dobro dođe i par resursa, tj online alata.

Šta vam treba od alata?

Bez obzira da li imate kvalitetno i profesionalno urađen vebsajt ili ste sami “nešto radili u Vordpresu ili Wix-u”, postoji gomila kvalitetnih ekstenzija tj.pluginova i online alata koji vam mogu umogome olakšati promociju vašeg biznisa online.

Oni vam snižavaju troškove, skraćuju vreme potrebno za analizu, praćenje promena i objavljivanje sadržaja, bilo na sajtu ili na društvenim mrežama.

Google Trends

Ovo je besplatni servis koji je razvio Google a tiče se najtraženijih upita na internetu, onog što ljudi traže online, itd. Potrebno je da ukucate termin, odaberete zemlju i vidite šta je popularno u niši koja vas interesuje. Ono što je još uvek problematično, bar za naše srpsko tržište je da ne možemo da vidimo real-time i dnevne pretrage, ali ako nas interesuje plasiranje robe na druga tržišta, kao što je EU ili US, onda je ovo odličan korak ka kreiranju održive biznis strategije.

Zoho Invoice

Online poslovanje vuče i mnoge operativne i knjigovodstvene nedoumice. Ako je vaš biznis još uvek u razvitku i imate problem da nađete nekog ko bi to radio za vas, probajte neke od softvera koje pokrivaju ovu delatnost. Izbor je baš veliki, ima puno besplatnih, zatim freemium aplikacija ali i onih koje su skroz komercijalne. Za početak vam treba stabilan i pouzdan servis za pravljenje faktura, a to vam mogu ponuditi aplikacije kao što su Zoho Invoice, Invoicely, FreshBooks.

Zoho Invoice je jednostavan softver za izdavanje računa i pre svega je namenjen malim preduzećima i freelancerima. Pomaže pri online uplatama, lako automatizuje podsetnike o plaćanju i pravi trajne naloge za plaćanja. Ima besplatnu verziju koja je ograničena u funkcionallnostima, a pretplata košta otprilike između 9 i 29 dolara. Cena može da varira u zavisnosti od vaših potreba.

Yoast SEO plugin

Yoast SEO plugin olakšava optimizaciju WordPress sajtova za skoro sve pretraživače. Uz pomoć njega možete da dodavajete meta naslove prema odgovarajućim ključnim rečima, meta opise, proveravati čitljivost vaših postova kao i ostala podešavanja koja su važna za SEO.

Uz pomoć Yoast plugina lakše možete da delite postove na društvenim mrežama, postavljati meta podatke kako bi optimizovali sadržaj koji delite na svakoj platformi, uključujući vrstu sadržaja, kanonski URL stranice, sliku i još mnogo toga.

Ovo vam može poboljšati popularni engejdžment, tj. aktivno učestvovanje vaših pratilaca na svim postovanim sadržajima, od slika, videa, do svih kombinovanih vrsta vebsajt objava. Naravno, kao i prethodno pomenuti alat, i Yoast plugin ima svoju besplatnu verziju, ali i puno dopunskih i korisnih funkcionalnosti koje se dodatno plaćaju.

GIMP

E, sad – najbolje je izdvojiti novac i kupiti licencu za Photoshop ili Adobe Illustrator, ako želite da sami pravite divne objave na društvenim mrežama, dizajnirate i budete kreativni. Možda to nije baš najizvodljivije, od finansijskog do kreativnog momenta. Zato su se pojavila mnogobrojna prelazna rešenja – setimo se samo megapopularne Canva-e ili bilo koje njene alternative. Pa, evo nas kod jedne. U pitanju je GIMP – open-source softver uz pomoć koga možete da retuširate fotografije, uređujete i pravite nove autorske fotografije.

GIMP se može koristiti kao jednostavan program za menjanje boja, kreiranje fotografija profesionalnog kvaliteta, editovanje većeg broja jedinica, itd. Podoban je i zato što je kompatibilan sa raznim operativnim sistemima, a možete pronaći i mnoštvo online tutorijala za učenje i lakše snalaženje na ovoj platformi.

Ako budete dovoljno uporni, možete pronaći i mnoštvo varijacija na ovu temu. Svako kupuje, koristi ili uzima samo ono što mu odgovara. Ne postoji jedan šablon za sve biznise, kao što ni ne postoji neko ko je odmah pronikao u sve tajne neke delatnosti. Tu smo da zajedno učimo, rastemo i razvijamo se. Ako vam ikad zatreba pomoć prijatelja, rado ćemo se odazvati – kontaktirajte nas!