Niste u “gledam i ne diram” poslu (prodajni levak i MSP)

02. mart 2019.

Kao što smo već rekli u našem prethodnom blog postu, krajnji cilj svih vlasnika biznisa i kolega marketara je osvojiti tržišnu igru i zaraditi mnogo novca.

Stvari se vrte oko odličnog sadržaja i privlačnog dizajna web sajta, zanimljivog logo-a i svih vizuelnih detalja. Ali, to je takođe i igra koja se bavi prodajom proizvoda i usluga i gde je poznavanje procesa veoma bitno. Dakle, posedovanje dobrog prodajnog levka poboljšava efikasnost vaše marketinške strategije, razlažući je na male i sveobuhvatne delove.

Ova "stvar" vam daje mogućnost da detaljno sagledate svoju marketinšku strategiju i zaronite u svaki konkretan korak koji ljudi preduzmu pre kupovine.

Kao što znamo, prodajni levak predstavlja proces kroz koji novi korisnici prolaze prilikom prijave za uslugu ili kupovinu vašeg proizvoda.

Da li možete vizualizovati vaš prodajni levak?

sales funnel conceptOni su možda impresionirani vašom pričom, ili vašim veštinama izrade web sajta ili vašim logo-m ... a i viđali su vas okolo. E, sad - da li bi to bilo dovoljno da odmah kupe proizvod?

Mmm , mislim da ne.

Ali zapitajte se - šta se mora desiti pre nego što posetioci vašeg web sajta odluče da kupe?

Razmišljajte o tome kao o koracima.

Namenjeni su da usmeravaju posetioce ka odluci o kupovini. Ti koraci su marketinška sredstva koja dovode do prodaje – a mogu biti svakakvi, od aktivnosti na društvenim mrežama, do dovođenja saobraćaja na web sajt, kreiranja landing stranica i pisanja e-mailova.

Ljudi bi trebalo da vide vaš proizvod, srećom postoje te neke aktivnosti koje mogu dovesti do povećanja poseta vašem web sajtu.

Plaćeno oglašavanje: ovo uključuje oglašavanje po kliku, display oglašavanje, Facebook i Instagram oglase. Sada možete prodavati direktno na Facebook-u i Instagram-u , ali nema uspeha preko noći (osim ako niste Kardashian ). Ali, to može puno da vas košta!

Marketing sadržaja: to znači objavljivanje zanimljivog sadržaja (putem bloga) za povećavanje poseta na vašem veb sajtu. To će se dugoročno više isplatiti, ali će biti potrebno više vremena dok dođe do prvih rezultata.

Možete koristiti bilo koju ili sve gore navedene opcije da biste pokrenuli svoju prodajnu mašinu i postavili lestvicu prihoda na najviši nivo.

Da krenemo ispočetka - kako je to moguće?

business men who put blocksPrva stvar koju treba da uradite prilikom postavljanja vašeg prodajnog levka je da mapirate svoje iskustvo u okviru svake faze prodaje . Pokušajte da vizualizujete korisničko iskustvo kupaca kada budu u interakciji sa vama u svakoj fazi vašeg prodajnog levka.

U prvoj fazi razmislite i artikulišite koju poruku će vaši klijenti videti kada se prvi put susretnu sa vašim brendom . To bi moglo da bude pronalaženje vašeg veb sajta putem jednostavnog Google pretraživanja, ili gledanja Facebook oglasa, itd. Kakva bi bila njihova reakcija, kako bi se osećali u tom trenutku? Koje su njihove potrebe, da li im je potrebna pomoć u odlučivanju ili neke dodatne informacije. Možda ćete želeti da mapirate ove radnje i tako proceniti iskustvo svog klijenta u ovoj fazi.

Ispunite očekivanja

Nikada niko na tržištu nije uspeo samo zato što je lep. U poslovanju, to obično znači da je izrada web sajta i privlačan logo samo prva faza - faza u kojoj morate preduzeti akciju.

Zapišite svaku prodajnu aktivnost u koju ćete se upustiti kako biste kreirali ono korisničko iskustvo koje dobija rezultate. Razmislite o svim vašim aktivnostima u prodaji - to vam može pomoći da upravljate i budete fokusirani na najvažnije zadatke tokom svake faze . Dokumentujte sve aktivnosti (i držite ih urednim).

Biznisi koji se oslanjaju samo na mali broj kupaca i koji ne traže da se prošire trebaju možda i posebno da se fokusiraju na fazu lojalnosti u prodajnom levku. Postoje alati i strategije koje se zasnivaju na upravljanju odnosima sa klijentima, kreirajući putanju klijenata za kompanije koje žele da poboljšaju iskustvo korisnika tokom svake faze procesa, kako bi povećali broj prodaje.

Stvari uz pomoć kojih te primete

Osim što ste super biznis (i naravno da jeste), koji ima odličnu uslugu i proizvode, plus neki marketinški budžet, možda biste želeli da investirate u odgovarajući alat i aktivnosti koje će vas pokrenuti sa mrtve tačke. Sa prodajnim levkom dobijate dodatni fokus u vezi obavljanja pravih prodajnih aktivnosti u pravo vreme sa vašim potencijalnim kupcima. Ako ste u jednoj od prvih faza, vi „stvarate“ izglede ili imate aktivnosti na generisanju novih, potencijalnih klijenata. U kasnijim fazama šaljete svoje ponude ili predloge klijentima kako bi mogli proceniti svoje opcije i na kraju obaviti kupovinu.

Ako dobro pratite sve ove aktivnosti, investirate u svoj sadržaj, kreirate dobar veb sajt, prodajnu stranicu ili prodajna pisma, na brzom ste putu da dobijete više kupaca i dobar procenat onih koji vam se uvek vraćaju.

I zapamtite, nikada niste premali da biste uspeli!