Kako pravilno analizirati učinak vebsajta?

od strane | 8. jul 2021.

Održavanje i optimizacija vašeg vebsajta je podjednako važno kao i njena izrada. Na primer, razvoj estetski dopadljivog sajta presudan je za privlačenje potencijalnih klijenata – i za veće konverzije naravno. Ali to možete učiniti samo ako tačno znate koliko dobro funkcioniše vaš vebsajt.

Mnogi stručnjaci digitalnih medija nisu svesni značaja merenja ključnih performansi sajtova. I oni ne znaju kako je KPI nešto što nikada ne bi smeli da previde. Danas ćemo razgovarati o tome koje KPI treba da analizirate da biste merili učinak vašeg sajta.

Kako analizirati učinak veb stranice?

Brojni su saveti nakon kojih možete na bolji način da analizirate performanse svoje veb stranice. Neki od njih su navedeni u nastavku.

Izmerite uticaj i doseg publike

notes-about-kpi-conceptBeleske o KPI konceptuNajvažnija stvar koju biste uvek trebali izmeriti da biste bolje razumeli učinak vašeg sajta je doseg i uticaj vaše publike na vaš sajt. To znači da biste trebali da znate koliko ljudi dnevno poseti vaš sajt i koliko ih je pretvoreno u korisnike ili kupce.

  • Sve se to može uraditi pomoću brojnih analitičkih alata, poput Google analitike.
  • Takođe možete pratiti koliko novih korisnika dnevno poseti vaš sajt, mesečno, tromesečno ili godišnje.
  • Kroz analitičke alate takođe možete koliko se publike vraća na vašu veb stranicu.
  • Pomaže vam da odredite faktor privlačnosti vebsajta.

Merenjem svih ovih podataka vidite koliko vebsajt dobro posluje i da li on privlači kupce, gubi ih ili je situacija trenutno stabilna, tj. nepromenjena. Možete i da popravite određene aspekte koji sprečavaju publiku da postane vaš potencijalni kupac.

Analizirajte stranice sa najboljim učinkom

Kao korisnik digitalnih tehnologija, takođe biste trebali analizirati stranice svog veb sajta na kojima je značajno više angažovanja korisnika. To možete učiniti pomoću brojnih analitičkih alata, uključujući Google analitiku. Ispitivanjem nekih od najpopularnijih stranica vašeg veb sajta možete dobiti dublje uvide.

Na primer, možete saznati više o izvoru koji je publiku odveo na jednu od vaših popularnih stranica.

  • Takođe možete saznati prosečno vreme provedeno na popularnoj stranici i prosečnom broju klikova.
  • Možete čak da vidite koje stranice pomažu u stvaranju više prometa.

Takvi uvidi vam pomažu vam razumete koja niša, tj. oblast privlači najveću publiku, i šta možete učiniti da poboljšate sadržaj svojih veb stranica i učinite ih privlačnim kupcima.

Pogledajte koji vam izvori pomažu u privlačenju publike

Još jedna ključna stvar koju biste trebali imati na umu prilikom pravilne analize učinka veb stranice je poznavanje publike. Na primer, publika može da završi na vebsajtu vašeg preduzeća putem PPC oglasa ili linkova koje uključujete u svoje imejlove koje šaljete pretplatnicima.

Kao poznavalac digitalnih alata, trebali biste biti znatiželjni o lokaciji i interesovanjima svoje publike. Koristeći brojne analitičke alate, možete sortirati publiku na osnovu njene tačne lokacije, interesovanja i preporuka.

Kroz ovo možete lakše da steknete uvid o ponašanju različitih kategorija vaše publike. I može prepoznati koje kanale komunikacije treba da optimizujete.

Analizirajte brzinu vašeg vebsajta

Još jedan ključni aspekt na koji uvek treba da obratite pažnju prilikom merenja učinka je analiza brzine vebsajta. Brojni alati kao što je Google PageSpeed Insights pomažu vam da procenite brzinu učitavanja vašeg sajta, kao i koje stvari možete optimizovati kako bi se brže učitavale.

Brže učitavanje sajta je jedan od ključnih stavki za privlačenje velikog broja publike i kako da učinite da ostanu na sajtu duže vreme. Takođe pomaže da poboljšate angažman korisnika – za rezultat, možete da generišete potencijalne kupce ili dugoročne korisnike.

Držite stope konverzije u vidu

Kao vlasnik vebsajta, uvek biste trebali pitati kolika je stopa konverzije i da li se ljudi ponašaju baš onako kako biste vi želeli. Da biste efikasno merili učinak, vi morate da kontrolišete stope konverzije. Obavezno – i često merite koliko se posetilaca pretvara u klijente.

Merenje stopa konverzije pomoći će vam da optimizujete strategiju sadržaja i poboljšate CTA. Sve ovo će vam pomoći da privučete više korisnika iz celog sveta. Da biste povećali stope konverzije, potrebno je imati privlačan i solidan CTA.

Zaključak

Naveli smo samo neke od načina na koje možete efikasno meriti učinak vašeg vebsajta. Obavezno koristite odgovarajuće analitičke alate, poput Google analitike, za merenje gore navedenih KPI i gledajte kako vaš sajt raste.

Poslednji članci

Primeri dobrih praksi i usluga socijalne zaštite na lokalnom nivou

Primeri dobrih praksi i usluga socijalne zaštite na lokalnom nivou

Organizacija GIZ – Nemačka saradnja u Srbiji 19. i 20. oktobra organizovala je konferenciju Primeri dobrih praksi i usluga socijalne zaštite na lokalnom nivou u hotelu Tornik na Zlatiboru. Konferencija koja je postala centralni događaj okupljanja za sve iz socijalne i...

Zašto je izrada dobrog sajta temelj svakog uspešnog poslovanja?

Zašto je izrada dobrog sajta temelj svakog uspešnog poslovanja?

Izrada sajta –  korak do uspešnog poslovanja Svi mi stremimo ka što zapaženijem poslovnom uspehu, liderstvu u svojoj delatnosti i snažnom dominacijom nad konkurencijom. U ovom vremenu, postoji samo nekoliko stvari koje moramo imati na umu ako imamo u planu da te želje...

Kako najbolje optimizovati slike na vebsajtu

Kako najbolje optimizovati slike na vebsajtu

Dakle, imate web stranicu na kojoj objavljujete neki sadržaj i tražite najbolji ranking jer je vaš sadržaj sjajan i WOW. Međutim, postoji mali problem u tome što – zapravo ne dobijate potreban ranking. Slike na vašoj web stranici mogu biti izvor vaše muke. Ovde ćemo...

Loading...