Nakon što uredite sve detalje oko dizajna i izrade vebsajta, važno je da sedite i da se opustite. Možda želite da vaš vebsajt uradi sav posao za vas? Nakon što ste sredili sve SEO stvari na sajtu, učinili ga vidljivim i dostupnim svim pretraživačima, možda biste želeli da ostvarite više prodaja i povećate prihod sa vašeg vebsajta.
Jedan od načina da se to postigne je generisanje više potencijalnih klijenata – pretvaranje svih posetilaca u kupce ili pretplatnike.
Dakle, bez obzira na to kako mali ili veliki posao vodite, lead generation mora biti na vrhu vaših prioriteta. To kažemo samo zato što povećavanjem baze posetilaca dobijate više potencijalnih klijenata i više prodaja. Ovo je tajna strategija koju mnogi marketari čuvaju za svoje klijente. Pokretanjem i rastom njihove email liste, čuvaju mesto za neke buduće klijente.
Dakle, šta je zapravo Lead Generation?
Lead generation je marketinški metod koji usmerava interesovanje posetilaca ili njihove upite na viši nivo kupovine proizvoda ili usluga koje vebsajt nudi. Ova metoda otvara poseban kanal komunikacije između posetioca i veb stranice.
Svaki put kada tražimo od posetilaca da nas lajkuju na Facebooku, prate nas na Instagramu ili pogledaju neke od naših YouTube video snimaka, otvaramo novi kanal komunikacije. A ako nekako uspemo da im privučemo dovoljno pažnje i nateramo ih da se pridruže našoj email listi, zaista smo napravili dobar posao.
Ideja je da, čak i ako nisu spremni da trenutno izvrše bilo koju radnju vezanu za vaš biznis i za vaš vebsajt, ipak odluče da ostanu u kontaktu sa vašim brendom i vašim biznisom. Najbolji i najsigurniji način da to učinite je da dospeju na vašu e-mail listu. Skoro svaki marketinški stručnjak će reći da je ovo jedna od najefikasnijih metoda marketinga, a njih je zaista mnogo.
Kada ste uspeli da privučete njihovu pažnju, možete im slati svoje posebne ponude, vesti i posebno izrađen sadržaj koji može da ih ponovo vrati na vaš sajt.
Kako možete “uloviti” potencijalne klijente?
- Koristeći kontakt forme
- Koristeći pop-up i opt-in forme
- Kreiranjem lead magneta
Kontakt forme su najčešća opcija za prikupljanje potencijalnih klijenata na vašem vebsajtu. A možete da stvorite i mnoštvo lepih varijacija kontakt obrazaca koji su integrisani sa pružaocima usluga poput MailChimp , AWeber itd. Te varijacije takođe zavise od prirode vašeg poslovanja i „topline“ vaše specifične publike. Tako da ćete možda želeti jednostavan obrazac za upit ili određenu besplatnu ponudu sa obrascem/formom za prijavu.
A tu je i efikasnost – mogućnosti da prijavite posetioce na vaš bilten, naravno uz njihov prethodni pristanak. Nadalje, možete kreirati različite forme za različite stranice, u zavisnosti od toga kako je korisnik upoznat sa vašim brendom, gde živi, koja je njegova prethodna interakcija sa veb stranicom i tako dalje.
Možete čak da snimite pokret miša korisnika kako biste ih uhvatili pre nego što napuste stranicu i uputite im poklon poput neke jednokratne ponude, e-knjige ili poslednje, ali poboljšane šanse za kupovinu predmeta iz korpe za kupovinu.
A, šta je sa Lead Magnet-ima?
Lead magneti su posebne ponude koje trgovci koriste kako bi stimulisali korisnika na obavljanje neke akcije. Kao što smo gore naveli, korisnik mora da dobije nešto zauzvrat, neki vredan resurs, kako bi se ponovo vratio, posetio vaš sajt i izvršio željenu akciju. Sve od raznih popusta do plasiranja ekskluzivnog sadržaja je dozvoljeno, ali morate meriti rezultate.
Kako to radi?
Ako zauzvrat ponudite nešto dragoceno i BESPLATNO za kontakt podatke vaših posetilaca, možete očekivati da ćete lako povećati svoju bazu potencijalnih klijenata. Ovo je najbrži i najlakši način, a svi dobijaju nešto zauzvrat. Dakle, ako ste orijentisani na B2B, možete ponuditi neki dodatni uvid u vašu specifičnu ponudu ili besplatan probni rok za svoje usluge. Ili ako ste samo bloger i želite da proširite svoju e-mail listu, možda biste želeli da ponudite ekskluzivni besplatni sadržaj samo za svoje pretplatnike.
Mogućnosti su beskonačne. Ali ono što ne želite da zaboravite je da pratite sve rezultate i analizirate koje rešenje daje najbolje rezultate. Praćenje analitike može da napravi važne promene u pokretu, i značajno poboljša ukupne rezultate . Ne zaboravite da eksperimentišete sa različitim dizajnerskim rešenjima, bojama, GIF-ovima i video zapisima. Nikad nije pogrešno stvarati višestruke lead magnete i pratiti njihove performanse. Kao što nikada ne postoji jedinstveno rešenje koje odgovara svim korisnicima. Zato slobodno eksperimentišite sa brojem lead magneta, njihovim funkcionalnostima i dizajnom, ali uvek pazite na kvalitetno korisničko iskustvo vaše publike!