Kako do savršenog e-shopa ili online prodavnice

26. mart 2020.

„Čoveče, imam tako dobar proizvod, nudim tako dobru uslugu ali ne vredi... Stičem utisak da mogu daleko profitabilnije da poslujem kada bih samo izašao iz ovih okvira klasične trgovine. Neću da dostavljam par kutija mog proizvoda lokalnim trgovcima, hoću da šaljem kutije i kutije narudžbina! Neću da za moje usluge čuje samo par ljudi! Hoću da svako ko potraži na Google-u usluge koje ja nudim, za sve njih ja budem prvi izbor. Nema mi druge, moram da otvorim svoj e-shop, svoju online prodavnicu, virtualnu prodavnicu, prodaju preko interneta... Kako se to i zove uopšte?! Previše je ovo za mene, čitam i čitam ali i dalje ne kapiram... A šta je sad pa ovo, neki CMS, niche, domen, host, Wordpress, HTML5... Preteško je ovo!“

Priznajte, većina vas koji su želeli da izađu na online tržište vodilo je ovakav razgovor sa sobom. I većina vas je već na startu odustajala. No, postoji li neka druga opcija osim odustajanja? Možda kad bi neko u kratkim crtama predočio na šta treba posebno obratiti pažnju, pa makar to bili par najosnovnijih koraka..Možda bi bar to bilo dovoljno?

Lako do e-shopa

Kutije i kese u kolicima za kupovinuBilo bi! Upravo zato želimo da vama, iz našeg iskustva bavljenja izradom sajtova, online prodavnica i optimizacijom istih, podelimo par saveta koja su neophodna kako bi ste imali savršeni e-shop. No, želeli bi da se već na startu ograničimo. Mi vas nećemo „naučiti“ značenju ovih gorenavedenih termina.

Uostalom, oni vam i ne trebaju. Postoje specijalizovane agencije koje su dugo godina u tom poslu i koje vam mogu pružiti te usluge. Ovde ćemo vam predočiti par stvari na koje morate obratiti posebnu pažnju. Čak iako se ipak odlučite da se u avanturu pravljenja svog sajta upustite sami. Pa hajde da krenemo.

Šta sadrži savršeni e-shop?

Pre svega, vašim kupcima morate omogućiti neku vrstu „pretrage“. I tu ne mislimo na klasičnu „search“ opciju na sajtu. Oni znaju šta žele ali često ne znaju kako da to nađu! Ponudite im filtere u pretragama. Od koje do koje cene, koja količina, novo ili outlet, po komadu ili u pakovanju od 10, 20, 1000 komada... Omogućite im da lako pronađu šta im treba. Ako to uspete, oni će se opet vratiti.

Kad već nađu ono što ih zanima, trudite se da ih do dela za plaćanje ne vodi „300 koraka“. Našli su šta žele, sada žele to da kupe. Postavite upečatljivo dugme „KUPI“ ili slično. Ne dozvolite da ih lutanje po vašem sajtu odvrati od kupovine! Njima treba to što nudite, vama treba prodaja! Ne dozvolite da usled začkoljica odu kod vašeg konkurenta!

Dolazimo možda i do najbitnijeg dela, prezentacija onog što nudite. Budimo realni, ukoliko vaš proizvod ima jednu sliku teško je da ćete taj proizvod i prodati. Bitno je kupcu omogućiti da se u potpunosti upozna sa time što nudite bez obzira da li se radi o klasičnoj fizičkoj stvari ili usluzi. Ako se radi o proizvodu, implementirajte razne „zoom“ opcije kako bi se potencijalni kupci detaljno upoznali sa samim proizvodom. Obezbedite im sve specifikacije, sve sastojke, način upotrebe, cenovnik... S druge strane, ako nudite usluge, budite jasni i precizni oko toga koje usluge nudite, dajte im slike ili video zapise vaših radova, omogućite im da pročitaju iskustva vaših ranijih korisnika.

Online kupovinaResponzivnost – odličan i na telefonu!

Neka vaš sajt bude dostupan na svim uređajima! Da, prošlo je vreme kada se internet bazirao samo na klasičnom PC-ju. Sve više i više korisnika koristi telefone, tablete... Vaša web prezentacija jednostavno mora da omogući i tim korisnicima da poruče ono što im je potrebno.Naravno, ne govorimo ovde o tome da svako od vas ima svoju aplikaciju. Ne, dovoljno je da vaš sajt bude adekvatno optimizovan za sve vrste uređaja. To ćete svakako i očekivati od osobe ili agencije koja vam bude izrađivala sajt.

Na kraju, ljudi ponekad jednostavno vole da kupuju i naručuju putem interneta. Njihov dan je ispunjen. Jutarnja rutina, slanje dece u školu ili vrtić, posao, kuća, večera, krevet... Praktično, jedino vreme za „kupovinu“ su ima upravo tih pola sata do sat pre spavanja dok uživaju u kratkotrajnom predahu uz svoje telefone. Pružite im to zadovoljstvo i oni će vas finansijski sigurno nagraditi!