Zašto je izrada dobrog sajta temelj svakog uspešnog poslovanja?

7. novembra 2022. | Biljana Jovanović

Izrada sajta –  korak do uspešnog poslovanja

Svi mi stremimo ka što zapaženijem poslovnom uspehu, liderstvu u svojoj delatnosti i snažnom dominacijom nad konkurencijom. U ovom vremenu, postoji samo nekoliko stvari koje moramo imati na umu ako imamo u planu da te želje postanu stvarnost.  Jedna od njih, ako ne i najvažnija, je svakako prisustvo na internetu. Izrada sajta je rađanje nove strategije, koja će održavati vaš biznis u životu, i ma koliki da je, teraće ga da se razvija i raste. Da, dobro ste pročitali..

Zašto ti treba izrada sajta

Zastanite na trenutak i razmislite šta ste tokom prethodnih petnaest ili prethodnih sedam dana, tražili na internetu. Da li su to informacije, usluge ili pak konkretan proizvod? Da li ste kupovali nešto, čitali recenzije ili tražili cenu nečega? Sasvim sigurno da jeste.

Žena pretražuje gugl na laptopu i mobilnom telefonuA sada ispred sebe stavite svoj biznis, svoje preduzeće ili čak svoju ideju koja je još uvek samo u mislima i sveskama. Gde će vas naći vaši kupci, korisnici ili budući klijenti? Da li ste sigurni da će pokucati direktno na vaša vrata da pitaju i kupe, ili će više od 80% svih potencijalnih korisnika to „vaše“, ma šta to bilo, tražiti na internetu? Šta će se desiti ako google ne uspe da vas pronađe jer vas nema?

Online prisustvo je obavezno, čime god da se bavite

Ne postoji osoba koja pre kupovine nečega, što ne mora čak ni da bude neka kapitalna stvar, nije potražila informacije na internetu. Statistika takođe stoji na onom tasu na vagi koji preteže na stranu web pretrage a mobilni telefoni samo potpomažu celokupno online poslovanje. Sada svaki stanovnik u svojoj ruci ima ne telekomunikacioni uređaj, već saveznika u kupovini i asistenta u donošenju odluka. Biti online je prosto must have poslednjih deceniju i više.

Sada razumete zašto vam treba sajt, ali još uvek nemate pojašnjenje zašto vam ne treba bilo kakva, najjeftinija  ili čak besplatna opcija njegove izrade. U nastavku ćete saznati zašto to nije dobra solucija i ne baš toliko super koliko vam predstavljaju ili vam se čini.

Jeftina izrada sajta ili besplatni sajtovi

Iako se uvek nesvesno hvatamo za ponude koje su marketinški trik poput onih koje krase rečenice i slogani u smislu „popust“, „jeftino“, „besplatno“, „najniža cena“,  „samo danas ekskluzivno“, „cena 99,99“ … Postoji debeo razlog zašto ovakve i slične ponude ne treba uzeti u obzir pri izradi sajta.

Ako ste ikada tražili nekoga za izradu sajta ili web dizajn, možda ste naišli na neke super jeftine cene. Iako je teško odupreti se ovakvim trikovima i šarenim lažama, imajte u vidu da jeftino u startu, na duge staze košta mnogo više. Jeftini sajtovi su jeftini sa razlogom. Osobe koje ih kreiraju i stoje iza ovakvih ponuda, obično ne znaju ili nisu svesne kakve posledice njihov rad može da donese. U nastavku, pojašnjavamo samo deo onoga što ćete dobiti jeftinim sajtom.

Šta dobijate jeftinom izradom sajta

Loš dizajn

Jeftin sajt obično se radi u šablonu koji je opšte primenljiv i koji ste sasvim sigurno- već negde videli. Osim što sam „izlog“ vašeg poslovanja neće biti dobar i nikako unikatan, on će takođe vrlo verovatno loše funkcionisati. I to neće biti samo do dizajna, već i do optimizacije, hostinga, korisničkog iskustva, testiranja i svih drugih koraka koji neće biti preduzeti.

Loš sadržaj sajta

Onaj ko se bavi sajtovima neprofesionalno, sasvim sigurno neće imati ni znanja ni volje da se bavi sadržajem vašeg sajta, optimizacijom slika i neće mu biti nimalo bitno kako će vas iko i pronaći na internetu. U većini slučajeva, ovakav sajt pribegava opciji copy- paste, odnosno kopiranju teksta i celokupnog sadržaja sa nekog drugog sajta sličnog vašem. Google je posebno oprezan pri zloupotrebi tuđeg rada, što može rezultirati da budete kažnjeni ili uklonjeni iz pretrage zauvek. Da li stvarno želite da rizikujete?

Loša ili nikakva pozicija u pretrazi

Jeftin sajt obično nema ni osnovnu tehničku SEO optimizaciju. Ako pogledate pojedinačne cene optimizacije sajtova, lako možete preračunati da se cena nikako ne uklapa u ono što imate u ponudi vaše jeftine izrade sajta. Ako osnovni tehnički SEO, košta više nego ceo sajt, jasno je da ga on onda i nema.

Kratak rok trajanja

Najgore od svega je šta god da se ubuduće desi sa vašim sajtom, bilo kakav  kvar ili sajt nekim slučajem bude oboren, budite sigurni da niko bez iskustva i znanja neće umeti da reši problem. Čak i kada se nađe neko rešenje, imajte na umu da će ono možda (čitajte – vrlo verovatno) biti privremeno.  Ako nakon što platite nekom izradu, nemate kome da se obratite u smislu podrške a da ne budete optuženi da ste sami krivi za kvar iako to niste, razmislite da li ćete osim novca na ovakve „povoljne usluge“ potrošiti i vreme i nerve.

Kome poveriti izradu sajta

Ozbiljne firme koje se bave web razvojem i dizajnom obično iza sebe imaju čitav tim ljudi koji je zadužen za savršeno funkcionisanje svakog online projekta. Od iskustva, obimnog portfolia, razvoja sopstvene ponude i usluge, ovakvi timovi kroz vaš projekat rade i na sopstvenoj promociji. To znači da će se truditi da vaš sajt bude savršeno funkcionalan primer i preporuka za sve buduće klijente.

Za razliku od ozbiljnih dizajnera i profesionalaca, postoje i druge opcije koje možete pronaći onlajn, one besplatne ili skoro pa besplatne. Jeftina usluga, šablonska dizajnerska rešenja i mnoštvo propratnih grešaka i komplikacija, su deo ponude koja za cilj ima samo sitnu zaradu na uštrb kvaliteta. Ovo vremenom ili čak momentalno doprinosi tome da ugrožavate posao na kom predano radite.

Zaključak

Zapamtite, vaš web sajt je vaš najbolji radnik koji istovremeno obavlja više funkcija u firmi i to neprestano i bez pauze, 24 sata, svih sedam dana u nedelji.  On je zadužen i za marketing i za odnose sa javnošću i za prodaju ali najpre za vas lično. Ako svog najboljeg radnika platite najmanje moguće, očekujte da zauzvrat od njega dobijete i manje.

Biljana Jovanović

Biljana Jovanović

Ja sam Biljana Jovanović, diplomirani ekonomista.

Moja misija u ovom životu je da vam pomognem da vaš internet posao održava pravu vrednost proizvoda i usluga koje nudite.

Poslednji članci

Kako najbolje optimizovati slike na vebsajtu

Kako najbolje optimizovati slike na vebsajtu

Dakle, imate web stranicu na kojoj objavljujete neki sadržaj i tražite najbolji ranking jer je vaš sadržaj sjajan i WOW. Međutim, postoji mali problem u tome što - zapravo ne dobijate potreban ranking. Slike na vašoj web stranici mogu biti izvor vaše muke. Ovde ćemo...

Kako koristiti podatke pri kreiranju sjajnih newslettera?

Kako koristiti podatke pri kreiranju sjajnih newslettera?

Pokretanje njuzletera odličan je način da poboljšate svoju prodaju i povećate stopu konverzije, a da pritom ne radite puno. Međutim, što se tiče kreiranja e –biltena ili njuzletera, manje je stvari o kojima morate brinuti. Ovo su male stvari koje čine najveće razlike,...

Kako nedavna Googleova ažuriranja mogu uticati na vaše poslovanje?

Kako nedavna Googleova ažuriranja mogu uticati na vaše poslovanje?

Vlasnici kompanija mogu dugo da zanemaruju Googleov algoritam, čak dok ne bude prekasno. Možda ćete naići na razne kompanije koje otkrivaju koliko su izgubile zbog pada rangiranja ili šokantnog pada prometa. To je češće uzrokovano ažuriranjem Googleovih algoritama....