Na samom početku, da li možemo da prodiskutujemo o tome kako se pronalazi poruka Brenda?
Brendiranje kao proces obično znači stalno prilagođavanje trenutnim trendovima i tržišnim potrebama, uvek predviđajući i prilagođavajući se sledećim „IT“ i „must have“ trendovima u poslu. Moramo imati na umu da svaka nova ili čak nenamerno loša procena može negativno uticati na strategiju brendinga, njenu buduću popularnost ili čak i poslovanje u celini.
Sa druge strane, nastojanje da vaš brend bude originalan i prepoznatljiv može da stvori prilično loše posledice, ako se ne kanališe na pravi način. Jedna pogrešna metafora ili loš dizajn može vam naneti trajnu štetu. Najbezazlenije rešenje za sve ove izazove je da se zapitate – da li vaš brend odražava sve vrednosti za koje vi i vaš biznis zalažete?
Dobru brend poruku obično dobijamo uz kreiranje dobrih i kvalitetnih sadržaja o brendu. Pisanje dobrih sadržaja o brendu znači da je taj sadržaj i SEO-prihvatljiv kao i da izgleda privlačno za vašu ciljnu grupu. Ovo je jedan od oblika savršene veze koja vas postavlja na put ka više konverzija, a koji je jedan od primarnih ciljeva SEO-a, bilo da radite za sebe ili vaše klijente.
Kako odabrati pravu poruku za pravu publiku i šta brendiranje ima s tim?
Kao što su prethodne godine bile godine „sadržaj je kralj“ nepisanog pravila, tekuća 2018. je godina ličnog brendinga. To znači da sve više i više kupaca traži kontakt sa biznisima sa ljudskim likom . Dakle, sada morate izgraditi kvalitetan odnos sa vašom publikom, ohrabrujući ih da vam veruju, tako da možete zajedno sa svojim kupcima graditi autoritet u svojoj niši! Nije dovoljno jednostavno upadati u frku (kao što preporučuje JP Sears), dovodeći posetioce na vaš sajt ili deliti gomile članaka na društvenim medijima.
Dobar brending sadržaj znači mnogo više od samog pisanja za Google – čak i kvalitetnog teksta bogatog sa ključnim rečima, ili pisanja samo za vašu ciljnu publiku. Jednostavno morate pronaći savršenu ravnotežu, tj. pisati za jednog idealnog kupca, koji zna šta, kada i sa kime razgovara. Samo sagledajte širu sliku – šta ako umesto čitanja svih stranica na vašem vebsajtu, kupac može govoriti direktno sa vama? Ili, u stvari – sa vama u vašem najboljem izdanju! Vi biste imali sve bitne informacije, rekli biste koliko vam taj posao znači i vođeni kojom idejom ste taj posao pokrenuli. Dobar sadržaj pronalazi način da razgovara sa publikom, da ih prilvači i podstiče na akciju. Dakle, ne možete jednostavno da ubacite ključne reči i završite s tim.
Dobar sadržaj uvek šalje poruku vašeg Brenda
Dakle, pored dobre stare izrade sajta i dizajna, sadržaj koji delite mora biti kvalitetan, precizan i informativan. Ne treba ni da se dodatno naglašava da mora pružiti odgovor na sva pitanja koja mogu interesovati vaše kupce. Poruka brenda je važna komponenta strategije sadržaja. To je važan deo stila i načina na koji pišete i za koga pišete, uključujući akciju koju želite da neko preduzme.
Brend predstavlja sinergiju vaših proizvoda, a njegova jedina svrha je poboljšanje reputacije biznisa ili vas kao pojedinca. Brend mora sadržavati sve specifične karakteristike koje kupac povezuje sa brendom, stvarajući savršeni krug. Zvanično ime firme, logotip ili drugi simboli predstavljaju proizvođača, ali ga i razlikuju od svih ostalih na tržištu.
Koja je najvažnija informacija koju vaša brend poruka mora imati?
Može se kreirati oko ovog skupa pitanja:
- Ko je vaš idealan kupac / klijent?
- Šta je to u vezi sa vašom uslugom ili proizvodom koja ga čini jedinstvenim?
- Koju posebnu vrednost pružate svojim kupcima ili klijentima?
Kao i svi skupovi pitanja, oni se mogu razbiti na još preciznija potpitanja, a u ovom slučaju se možemo odmah zaustaviti na konceptu idealnog kupca. Kako ga stvarate? Uprocesu stvaranja jednog takvog modela, možda će vam biti potrebni odgovori na ova dodatna pitanja. Kako oni izgledaju? Koje su njihove potrebe? Kakve su njihove nade i snovi?
Biće mnogo lakše shvatiti šta žele i kako im se može pomoći ako ste istražili i dobili odgovore na ova fundamentalna pitanja. Ovo su informacije koje ćete uključiti u sadržaj vašeg vebsajta.
Uobičajene greške u sadržaju
Mnogi vlasnici biznisa samo preskoče deo posvećen svojim kupcima. Oni znaju šta nude, prepoznaju potražnju na tržištu – ali ne pretvaraju posetioce u buduće kupce.
Često je jedan od najvećih razloga sam vebsajt sa sadržajem koji je dosadan i ne pruža dovoljno informacija. Čitanje opštih mesta i uobičajenih tehničkih stvari vas ne poziva na akciju! Ako niste u stanju da se predstavite na jasan i razumljiv način, bićete uvek na gubitku.
Šta je rešenje? Pomozite svojim klijentima da dobiju pravi utisak o tome čime se bavite i kako vaše usluge odnose na njih. Pomozite im da vide međusobnu vezu ili obezbedite način za uspostavljanje daljeg kontakta.
Potrudite se da vaš proizvod ili usluga izgledaju bolje od konkurencije. Čak i za najjednostavnije stvari i proizvode, uvek postoji ta jedna mala stvar koja ih razdvaja. Šta god da jeste, učinite to delom svoje jedinstvene ponude.
Uvek naglasite koje vrednosti nudi vaš biznis. To bi mogla da bude kvalitetnija usluga ili bolji proizvod, pa zašto ne biste zasladili dogovor? Možete prodati više proizvoda ili usluga i uspostaviti stvarnu konekciju sa vašom publikom – nije li to odlično za početak?