Da li prisustvo na TikTok-u postaje nužnost?

28. april 2020.

„Kako da ne, da li zaista očekujes da pevam i igram uz aplikaciju koja je prvenstveno namenjena klincima... Kako to misliš skoro 1.5 milijarde preuzimanja?! Čak je i NBA koristi?! Pa šta čekamo, otvaraj nalog!”

Marketinški sektor može biti veoma komplikovano mesto obzirom da se novi alati i tehnike pojavljuju gotovo svake nedelje. Neko bi pomislio da je prisustvo na Facebook-u, Instagram-u i ostalim dobro poznatim društvenim mrežama, sasvim dovoljno da njegov biznis funkcioniše glatko. Pa eto, i vlasnici elitnih restorana su recimo mislili da je pružanje kraljevske usluge svojim posetiocima sa apsolutnom „bez dostave hrane“ politikom sasvim dovoljno... A onda je reč uzeo pandemijski virus koji je ispraznio njihove restorane i primorao ih da opet razmisle. Kao i svaka druga stvar na ovoj planeti, tržište evoluira, potrebe potrošača i korisnika se menjaju, rastu. Njihove želje, potrebe, zahtevi se menjaju. Oblast društvenih mreža bar nikad ne izneveri da pruži neko novo iznenađenje. Taman kad pomisliš da je izvesna društvena mreža uspela da monopolizuje prostor, praktično niotkuda pojavi se nova i u potpunosti promeni reljef.

Pa šta je u stvari TikTok?

Probaćemo da najplastičnije objasnimo... Zamislite kad bi Snapchat, Spotify, Vine i Twich svi zajedno imali bebu... Njeno ime bilo bi TikTok. TikTok je kineska društvena mreža koja mahom forsira video zapise.. Korisnici mogu postovati kratke video snimke, dodati muziku i objavljivati taj sadržaj na svojim profilima kako bi ih njihovi „follower-i“ mogli gledati. Mreža je inicijalno pokrenuta u Kini pod nazivom Music.ly. Međutim, nakon čitavog spleta kupovina, akvizicija, migracija korisnika i slično, prošle godine je i zvanično promenila naziv u TikTok i nedugo zatim doživela ogromno širenje na svim kontinentima. U prilog ovoj tezi govori gotovo neshvatljivi podatak da ovu platformu na dnevnom nivou koristi preko 500 miliona ljudi, što praktično stavlja Twitter i recimo Pineterest daleko iza. S toga je jasno reći da se radi o ozbiljnoj priči!

Kako brendovi mogu iskoristiti ovu aplikaciju?

Iako sama činjenica da govorimo o gotovo 500 miliona aktivnih dnevnih korisnika je sama po sebi dovoljna da vas navede da uzmete u razmatranje ovu društvenu mrežu, mnogi još uvek vagaju pozitivne i negativne aspekte. Potrudili smo se da za vas izdvojimo po nama najbitnije načine na koji vlasnici raznih brendova i usluga mogu benefitovati na TikTok-u.

  • Kreiranje sopstvenog kanala i objavljivanje relevatnih videa, kroz saradnju sa „influenserima“ kao način širenja sadržaja širokom auditorijumu
  • Plaćeno reklamiranje – S TIM DA MORAMO NAPOMENUTI da se ovde još uvek radi o donekle pilot projektu koji se sprovodi širom SAD-a i zemalja EU-a.

InfluenserSvakako primarna aktivnost bila bi takozvani „hashtag izazovi“. Izazovi ili challenges su esencijalna odlika TikTok zajednice. Korisnici ove mreže obožavaju challenge i stvaranje i objavljivanje videa po njima. Svaki izazov dobija #ime, kako bi bio označen. U tom smislu i brendovi takođe mogu objavljivati svoje izazove. Međutim, ako brend nije još uvek izgradio svoj popularni TikTok kanal, može svakako iskoristiti uticaj influensera kako bi započeo svoj #izazov. Jer kad se izazov jednom lansira, korisnici mogu u njemu učestvovati uz samo par klika. A znamo kolika je baza korisnika!

Sledeća svakako jeste „participacija korisnika“. Najpristupačniji i najpoželjniji model reklamiranja i marketinga na TikTok-u je neupitno interakcija korisnika. Njihova iskustva i zapažanja, pretočena u objave daju s jedne strane kritički osvrt na proizvod ili uslugu koju nudite ali s druge strane preko potrebni „glas“ o vašem biznisu.

Na kraju, angažovanje i popularnih youtube-ra i ostalih uticajnih influensera može biti investicija koja će u nekom trenutku doneti profit. Jednu stvar morate znati, prodaja slušnih aparata, mesta u staračkim domovima i slično će teško naći svoju značajniju zastupljenost na TikToku. Razlog je jednostavan... Ova mreža je zamišljena za korisnike Generacije Z... Dakle one rođene posle 2000. godine. Demografski sastav klijentele na TikTok-u nužno nameće potrebu temeljnog analiziranja vaših potencijalnih klijenata.

Uz sve rečeno, jedna stvar je sigurna. TikTok je tu i ne ide nigde. Na vama je da u skladu sa onim što nudite ili prodajete odlučite vredi li čekati ili što pre iskoristiti potencijal tolike baze korisnika!