Biznis i online trendovi - šta se kuva u novoj 2020.?

31. decembar 2019.

Sigurno ste već isplanirali novogodišnje žurke, kupili poklone za najbolje zaposlene i pripremate se za nove poslovne poduhvate u Novoj 2020. Mi smo tu negde :)

Ali, da li ste se zaista zapitali šta nam se to sprema u Novoj godini? Radili vi online ili samo koristili internet da poboljšate svoj promet u radnji – uvek ste u obavezi da budete bar jedan korak ispred sledećeg trenda. Nije lako, da se razumemo. Juče je vaša ćerka na Tik Toku, snima neki doživljaj sa školskog odmora, danas već konkurentska firma ima nalog i prilagođeni sadržaj. Ludo zar ne?

Društvene mreže su postale deo naših života a zašto onda ne bi bile i deo našeg poslovnog modela? A ako je deo poslovanja, da li biste je pustili tako od danas do sutra da se razvija ili biste ipak razvili nekakvu strategiju?

Dakle, tu smo. Imati strategiju, znači imati plan i strukturu. A isto tako znači da niste jedini. Mnogi iz vaše branše će isto to raditi, vodeći računa o nekoliko “sitnica”. Tih sitnica je nekoliko – prva bi bila da li smo još uvek aktuelni, druga je šta promeniti kako bi rasli a opet zadržali identitet i treća bi bila da li smo dovoljno uložili. Kod trećeg se možemo najviše raspisati, jer uložili smo, ulažemo, radimo, ulažemo ljudske resurse, novac, vreme. Ne mora to da znači više,može samo da znači bolje!

Stvarno, da li ste se pitali - kako da serviramo relevantan sadržaj svojoj ciljnoj publici a da im ne dosadimo? Mislim, to su sve ljudi, isti ili slični ljudi, a oni mogu da se prezasite sadržajem plasiranim posvuda!

Zato slušajte par sledećih saveta!

Uvek budite ispred konkurencije, makar u praćenju trendova :)

Ono što vam nožemo sa sigurnošću potvrditi je da je video viđen za dominantan format sadržaja u 2020. godini. Što se tiče video reklama, one su i dalje najbolja najzanimljivija publikama čirokog spektra, od mladih do najstarijih sugrađana! Takođe, pružaju i najveći engagement, a prema više puta utvrđenim merilima, video reklame plasirane na Facebook i Instagram budu i preko 10 puta jeftinije od onih koje sadrže samo fotografiju.

Takođe, vežbajte te storije! Mislimo na efekte, okruženje, poruke – zato što se predviđa sve veća popularnost kratkotrajnog sadržaja ili storija na društvenim mrežama. Mi kao kupci i mi kao individue, sve manje imamo vremena da se nečim bavimo, pažnja nam je sve manja, a niko ne želi da mu se isti sadržaj “muva” po tajmlajnu nedelju dana. Dakle, skratite te poruke i izjave, lepo ih upakujte, jer nema se vremena.

E, da. Ako ste primetili, sada imamo društvene mreže za posebne namene. Mislimo, tako je zamišljeno na početku za sve mreže, pa su uskoro svi radili sve. Sada je primećen porast popularnosti društvenih mreža sa specifičnim sadržajem, kao što su TikTok i LinkedIn. Ove daleko manje platforme su prilagođene tačno određenoj ciljnoj grupi i tamo su jako popularne. Recimo, TikTok je društvena mreža za kratke video sadržaje, i neverovatno je popularna kod mlađe populacije. LinkedIn je i dalje neprikosnoven kod poslovnih kontakata i razvijanja poslovnih konekcija sa drugim biznisima.

Stare mreže, novi trendovi

Ali da ne zaboravimo i stare mreže – Facebook i Instagram. Predviđa se dalja ekspanzija trgovine preko drušvenih mreža, u direktnoj formi. To znači da treba da skockate svoj Facebook store i da napravite odgovarajuće rešenje i za Instagram!

Instagram lajkoviA da li ste čuli da Instagram ukida broj lajkova? Nama marketarima je najteže, verujte. Ipak, početkom 2020. planira se ukidanje vidljivih lajkova na svim profilima. Dakle, samo onaj ko je objavio post će moći da vidi koliko lajkova ima ta objava.

Pretpostavljamo da ništa tako velikodušno nije u pitanju – iako su saopštili da je razlog ukidanja briga o mentalnom zdravlju korisnika. Tj. u zvaničnom pojašnjenju ove promene stoji to da su ljudi počeli da vrednuju sebe u skladu sa brojem lajkova koji dobiju, što ih mentalno unazađuje.

Novac ili briga za zdravlje?

Kako su to odlučili da tretiraju ukidanjem broja lajkova za sve ostale sem za one čija je objava – nama je i dalje nepoznanica. Ali, možda je razlog ipak finansijske prirode. Instagram verovatno želi da ograniči influensere i influenser marketing kao narastajuću granu, jer time povećavaju direktna plaćanja od oglašavanja na samoj platformi!

Verujemo u korporativnu solidarnost i društvenu odgovornost velikih kompanija, ali isto tako verujemo da one uvek nađu načina da zaštite svoj džep i uvećaju prihode. A imaju novac i tim da to i pokažu. To se najbolje vidi u tehnološkim novitetima kao što su veštačka inteligencija i machine learning. Sve više će se i te tehnologije uplitati u rad najvećih društvenih mreža a mi moramo biti spremni za to.

Kao što moramo znati da porast tehnologije znači još veće zadiranje u našu privatnost, tako da možemo očekivati još jači legislativni otpor država i međunarodnih organizacija. Pa, srećna nam nova dekada!