9 najnovijih trendova u dizajnu veb stranica za 2022.

09. februar 2022.

Kako se svet sve više digitalizuje, preduzeća ne mogu ostaviti ni dan praznog prostora na Internetu. Neprisustvo na mreži je kao da prodajete svoje proizvode/usluge bez fizičke prodavnice u tržnom centru. Stoga je ključno da zauzmete svoje mesto u digitalnom svetu ili da propustite ogromno tržište sa značajnim brojem potrošača.

Štaviše, oštra konkurencija zahteva vebsajt koji je prilagođen korisniku, lako razumljiv i - ubedljiv. Deset sekundi je obično odlučujuće prosečno vreme kada korisnik može napustiti veb stranicu bez kupovine proizvoda ili usluge. Zbog toga vlasnici moraju da grade utisak tako dubok i dobar kako bi se korisnici pretvorili u kupce u rekordnom roku.

Korisnik pritiska vebdizajn taster na tastaturiU ovom kontekstu, ne može se zanemariti moć dobrog dizajna veb sajta. Stoga, dajemo vam pregled koji će dizajni biti u trendu ove godine kako biste mogli da uhvatite korak sa najmodernijim i privučete što više korisnika.

1. Dobra tipografija:

Prvi veb dizajn trendu ove godine biće velike reči sa implicitnim značenjima u glavnom zaglavlju veb stranice. Reči sa dubokim značenjem koje se pojavljuju na ekranu biće dovoljne da ostvare utisak na korisnika i zadrže ih na svojoj veb stranici.

2. Okviri, linije i mreže svuda:

Ova godina definitivno neće sakriti okvire koji drže tekstove i slike. Što znači, zašto ne koristiti precizne mreže i linije koji nudi savremeni veb dizajn. Sa njima se lako mogu poređati različiti tekstovi ili slike u različitim odeljcima. To je kao da dizajner poziva na posebnu pažnju korisnika povlačeći jasnu granicu oko suštinskog dela.

3. Animacija je IN:

Niko ne može poreći uticaj animacije na dizajn vebsajtova. Ništa više ne uspeva da privuče pažnju posetilaca, podstiče njihovu radoznalost i na kraju povećava stope konverzije. Dizajn veb stranica 2022. biće pun animacija jer su dizajneri ove godine izuzetno inovativni i ne propuštaju nijednu priliku da se pohvale svojom stručnošću.

4. Jednobojni dizajn nikada ne izlazi iz mode:

Crno-bela ili različite nijanse jedne boje nikada nisu izlazile iz trenda. Dizajneri vole da se igraju istom bojom i drže dizajn vebsajta što jednostavnijim kako bi umirili um posetioca, i naterali ga da prosto “odmori oči”.

5. 3-D efekti bolje objašnjavaju:

Trodimenzionalne slike/efekti su glavna prednost za povećanje angažovanja i interesovanja korisnika na vašem sajtu. To je savršen način da predstavite svoj proizvod (detaljno i elegantno) kako biste osvojili što više kupaca tj klijenata.

6. “Plutajući” tekstovi kao vodeći dizajn trend u 2022.:

Pokretni tekstovi na veb stranici savršeni su za privlačenje pažnje. Čini se kao da tražite od korisnika da razmisle o tekstu koji čitaju dok ih činite radoznalima da pročitaju sve. Zauzimaju minimalan prostor tako da se dizajneri mogu igrati bojama u pozadini kako bi stvari zaista izgledale fascinantno.

7. Manje je više sa gradijentnim bojama teksta:

2022. godina će se baviti gradijentom u boji teksta kako bi se stvorila dubina i naglasila ono što se govori.

8. Inkluzivni dizajn 2022:

Veb dizajn u kome ljudi mogu da vide svoj pol, rasu ili kulturni aspekt sa kojim se lako mogu poistovetiti biće na vrhuncu ove godine. Inkluzivni dizajn je nova senzacija, preduzeća nastoje da privuku/požele dobrodošlicu ljudima svih boja, pola i orijentacije.

Jedan od prvih koraka ka inkluzivnosti je eliminisanje prekomerne upotrebe dizajna svojstvenih određenom polu. Na primer, možda vidimo kraj ekstremnoj feminizaciji vebsajtova i brendova koji prodaju proizvode za negu kože.

9. Podeljeni ekrani za sprečavanje monotonije:

Raspored podeljenog ekrana daje mnogo prostora za igru sa kontrastnim bojama i povećava interesovanje korisnika. Najbolje je pokazati kontrast između dve ideje ili elaborirati tačku o kojoj se raspravlja. Najbolji efekat se daje kada dizajneri žele da pokriju više sadržaja na što manje prostora.

Potreba za prisustvom na digitalnom tržištu naglo je opala sa pojavom pandemije 2020. godine. Od tada se čini da se brojke samo kreću u uzlaznom pravcu. Covid-19 zahteva veb dizajn koji je funkcionalniji i sadržaj koji ima više informacija. Zato hajde da zaronimo u novi trend i napravimo neke suštinske poteze!